Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Rozwiązanie konkursu na projekt agencji marketingowej

Office & Facility

2009-05-19  Autor: Bogurz Parzyszek, Michał Słowiński   Źródło: Office & Facility   Kategoria: Patronaty

W większości wnętrz biurowych standardem stało się adaptowanie prostego, najczęściej spotykanego schematu pracy biurowej - mieszanki pomieszczeń typu „open space” wraz z zamkniętymi pokojami dla pracowników wyższej rangi. Schemat ten  nie do końca dobry, zyskał popularność ze względu na kompromis pomiędzy kosztami, a efektywnością przestrzeni. Niestety, przestrzenie tego typu wpływają negatywnie na indywidualne jednostki, które przyzwyczajone do samotnej pracy są zmuszane do zbiorowego współdziałania i tolerowania gwaru. Miejsca te dobrze wpływają na kontakty międzyludzkie, lecz  jakość pracy indywidualnej w nich pozostawia wiele do życzenia.

Coraz częściej zaczyna się  jednak odchodzić od tego typu uporządkowania w miejscu pracy, na rzecz bardziej kreatywnej, indywidualnie projektowanej przestrzeni. Stało się tak zwłaszcza w miejscach, gdzie wykonywana jest samodzielna, twórcza praca. W ten sposób agencje reklamowe, biura architektoniczne, wzornicze i studia graficzne, stały się pionierami nowego schematu pracy. Schematu, który pociągnął za sobą powstanie nowego typu wnętrza – przestrzeni dla pracy kreatywnej. Został on zauważony i nazwany przez guru projektowania biurowego - Francis'a Duffy, jako "The club", w jego rozprawie pod tytułem "The design logic of the new office" ("Logika projektowa nowego biura"). Przestrzenie tego typu, mają na celu służyć i wpływać pozytywnie na jakość pracy, dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów z zakresu szeroko pojętych zagadnień projektowo - koncepcyjnych. Umożliwiają one stworzenie bardziej zindywidualizowanego, adaptacyjnego miejsca, gdzie pracownik może - w zależności od potrzeb tak zaaranżować przestrzeń, aby ta służyła pracy cichej lub kolaboracji grupowej. Wnętrza te nie tylko stymulują pracowników do efektywnej pracy, ale często umacniają więź z firmą, bądź produktami marki. Dobrym przykładem może być londyńska siedziba Red Bull'a, gdzie architekci z Jump Studios, zaaranżowali przestrzenie w taki sposób, aby te nieodzownie kojarzyły się z wizerunkiem marki.

W tym miesiącu z prac konkursowych, które napłynęły do naszej redakcji, bezsprzecznie wygraną okazała się praca pana Macieja Olejniczaka i Dominika Kabzy. Od razu rzuciło się nam w oczy bardzo swobodne, niesztampowe podejście do przestrzeni biurowej. Zaprojektowana przestrzeń spełnia wszystkie kryteria, jakich chcielibyśmy żądać od takiego miejsca – widać jego możliwość zmian i adaptacyjności w zależności od wykonywanej pracy. Do tego przestrzeń jest bardzo atrakcyjna wizualnie i wzbogacona o charakterystyczne detale – jak materiałowa zasłona wydzielająca powierzchnie biurową, wiszące fotele – leżanki, oraz nowoczesna abstrakcyjna lada, która na pewno zapadnie w pamięć każdemu z odwiedzających. Drugą z prac, która wywarła na nas duże wrażenie była praca pani Katarzyny Król. Praca ta mimo niedostatków w ukazaniu nastroju projektowanej przestrzeni, w bardzo dobry sposób zaprezentowała nam koncepcyjne podejście autorki do tematu.

Michał Słowiński

Maciej Olejniczak i Dominik Kabza

kliknij na ilustracje w celu powiększenia

A + D

kliknij na ilustracje w celu powiększenia

Rafał Dalek

kliknij na ilustracje w celu powiększenia

Kamil Imielski

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

bez możliwości powiększenia:

Małgorzata Czechowicz

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

Marta Adamczyk

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

bez możliwości powiększenia:

Sambor Richert

kliknij ten obrazek w celu powiększenia

bez możliwości powiększenia

Wasze opinie


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Patronaty

Plebiscyt Polska Architektura XXL 2020 – internauci wybrali

2021-10-06

12 kwietnia 2021 zakończyło się głosowanie internautów w trzynastej edycji plebiscytu Polska Architektura… »

Ruszyły zgłoszenia do konkursu Baumit Fasada Roku 2021!

2021-05-20

Domy jedno- i wielorodzinne, budynki niemieszkalne, a także obiekty poddane termomodernizacji czy renowacji… »

Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2020 – ogłoszenie wyników

2021-05-13

Grupa Sztuka Architektury zaprasza na uroczyste ogłoszenie wyników trzynastej edycji Plebiscytu Polska… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro