Po wakacyjnej przerwie gościliśmy w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Dzięki patronatowi władz miejskich Krakowa i zaangażowaniu głównego architekta miasta, prof. Andrzeja Wyżykowskiego, projektanci z zaproszonych przez nas pracowni mogli zmierzyć się z niezwykle ciekawym tematem i atrakcyjną działką. Projektowane przez nich Centrum Designu ulokowane zostało na krakowskim Podgórzu, w rejonie ulic – Spiskiej, Orawskiej, Długosza i Przedwiośnie, w pobliżu ujścia Wilgi do Wisły.
Zwycięska praca Zeriby, występującej w składzie Michał Krupa, Dominika Kuśnierz-Krupa, Łukasz Wesołowski, Anna Krukowiecka-Brzęczek, Wojciech Kufel, zakłada umieszczenie w każdym z klocków innej funkcji i wykreowanie architektonicznej narracji inspirowanej procesem technologicznym, w wyniku którego powstają obiekty wzornictwa przemysłowego. Pawilon wejściowy został przypisany dostarczaniu, zarówno towarów, jak i pomysłów, kolejne poświęcono koncepcji i jej realizacji. W największym klocku mieści się pawilon ekspozycyjny, a w najmniejszym, położonym po przeciwległej stronie zespołu, znalazły się funkcje handlowe. Stąd dzieła wzornictwa przemysłowego trafiałyby bezpośrednio do użytkowników. Ważna jest jednak nie tylko architektura, ale też otoczenie centrum, któremu autorzy projektu poświęcili dużo uwagi. Podzielili je na strefy: bogaty w elementy małej architektury ogród spotkań, otwartą galerię będącą przedłużeniem strefy wejściowej, miejscem na stałe ekspozycje sztuki i happeningi itp. oraz zielone warsztaty – przestrzeń pomyślaną jako miejsce aktywności twórczej okolicznych mieszkańców. We wszystkich elementach projektu architekci operują najprostszymi, zgeometryzowanymi formami i intensywnymi kolorami, stanowiącymi czytelne i rozpoznawalne znaki przestrzenne, przyporządkowane poszczególnym funkcjom obiektów.