Ukazanie się ogłoszenia o przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej będzie jednoznaczne z ogłoszeniem konkursu. Wówczas na stronie Internetowej Metra Warszawskiego www.metro.waw.pl zostanie zamieszczony "Regulamin konkursu" wraz z załącznikami.
Wnioski o dopuszczenie do wzięcia udziału w konkursie chętni będą mogli składać do 21 maja 2007 roku. Po sprawdzeniu wniosków i wszystkich załączonych, wymaganych dokumentów, wnioskodawcy, którzy spełnią warunki formalne zostaną zaproszeni do składania uproszczonego projektu koncepcyjnego.
Oceny prac uczestników dokona sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele miasta stołecznego Warszawy i Metra Warszawskiego.
Nagrodą w konkursie będzie, między innymi, zaproszenie do negocjacji warunków wykonania "Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego dla II linii na odcinku Rondo Daszyńskiego - Dworzec Wileński" oraz pełnienia funkcji Generalnego Koordynatora Projektu (sprawowania nadzoru nad zgodnością projektów budowlanych z Wielobranżowym Projektem Koncepcyjnym).
Zaproszenie do negocjacji, w trybie zamówienia z wolnej ręki, zostanie przesłane do zwycięzcy konkursu w ciągu 30 dni od rozstrzygnięcia konkursu. Przedmiotem samych negocjacji będą warunki szczegółowe opracowania Przedmiotu Zamówienia.
Wykonawca, po podpisaniu umowy, będzie miał 90 dni na wykonanie "Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego dla II linii na odcinku Rondo Daszyńskiego - Dworzec Wileński".
Planowany maksymalny łączny koszt wykonania prac realizowanych na podstawie pracy konkursowej wynosi 15 940 801 PLN brutto.
Wielobranżowy projekt koncepcyjny powinien określić między innymi: szczegółową lokalizację przebiegu linii i umiejscowienia stacji, koncepcję architektoniczną i konstrukcyjno-technologiczną, zakres oddziaływania budowy na środowisko, koncepcję organizacji ruchu na czas budowy, itp.
Centralny odcinek II linii metra, łączyć będzie Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość to około 6 km, na których zbudowanych zostanie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński oraz tunel technologiczny łączący odcinek z I linią.
Etapy realizacji inwestycji:
Przygotowania do budowy i realizacja odcinka centralnego II linii metra od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego przebiegać będą w dwóch etapach: I etap - Koncepcyjne prace projektowe. II etap - Realizacja inwestycji.
Przeprowadzone zostaną dwa postępowania, następujących po sobie, oddzielnie dla każdego etapu.
Dla obu postępowań Zamawiający udostępni m. in.: decyzję LICP, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z Raportem Oddziaływania na Środowisko, wyniki szczegółowych badań geologiczno-inżynierskich i hydrogeologicznych, dane o stanie technicznym budynków znajdujących się w rejonie budowy i przyszłej eksploatacji metra, Studium Wykonalności, i wiele innych zgromadzonych dokumentów. Dodatkowo w postępowaniu w etapie II Zamawiający przekaże Wielobranżowy Projekt Koncepcyjny jako podstawę do projektowania.
W celu uzyskania dodatkowego, merytorycznego wsparcia dla Zamawiającego w postępowaniach objętych etapem I. i etapem II., przed rozstrzygnięciem etapu I., w odrębnym postępowaniu wyłoniony zostanie podmiot, któremu powierzy się funkcję Doradcy.
I ETAP