Czy można być less waste i zredukować liczbę odpadów w branży budowlanej?

Informacje...

25-10-2018  Autor: Autor zewnętrzny   Źródło: www.caparol.pl   Kategoria: Wiadomosci ze Świata

Odpady wytwarzane podczas remontów i budowy stanowią nawet 30% masy wszystkich śmieci produkowanych w Europie. Co z odpadami, których nie widać, czyli szkodliwymi substancjami? Czy modne obecnie podejście less waste, zakładające zmniejszenie emisji odpadków, jest możliwe do wdrożenia także podczas budowy?

Trend zero waste, zakładający nieprodukowanie odpadów, i jego łagodniejsza forma less waste, dążąca do ograniczenia produkcji śmieci, to działania, które mają na celu zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska przez odpady nienadające się do recyklingu. Choć ta moda wpłynęła najbardziej na gospodarstwa domowe oraz zmianę świadomości podczas zakupów i konsumpcji, jej założenia warto przenieść także na rynek budowlany. Warto również pamiętać, że w przypadku chemii budowlanej groźne są nie tylko widzialne odpady, lecz także szkodliwe substancje emitowane podczas prac.


Cel: efektywna strategia

Przemysł budowlany i rynek nieruchomości w znacznym stopniu przyczyniają się do produkcji dwutlenku węgla – to aż ⅓ światowej produkcji tego związku chemicznego. Ich funkcjonowanie wpływa też na obecność w środowisku innych szkodliwych substancji: tlenków azotu, lotnych związków organicznych itp. Czy można realnie ograniczyć ich emisję?

Jedynym rozwiązaniem jest długofalowa strategia. Właściciel marki Caparol, niemiecki koncern DAW, największy producent farb w Europie, swoją walkę na rzecz ekologii realizuje na trzech poziomach:

- zrównoważonej firmy,
- zrównoważonych produktów,
- zrównoważonego budownictwa.

Innowacje bez szkodliwych substancji

Dbałość o rozwój pracowników, efektywne zarządzanie oraz intensywne prace nad jak najmniej obciążającymi środowisko fabrykami – to działania prowadzone w ramach strategii zrównoważonej firmy. Niemieckie oddziały marki są w 100% neutralne dla środowiska, a dzięki odpowiedniemu zarządzaniu budynkami w cztery lata zmniejszono zużycie energii aż o 18%.

Kluczowym działaniem podejmowanym przez markę Caparol na rzecz troski o środowisko i zdrowie klientów są prace nad innowacyjnymi produktami pozbawionymi szkodliwych substancji.

Dzięki wieloletnim badaniom stworzono technologię E.L.F – oznaczone tym znakiem farby nie zawierają szkodliwych dla malarzy lotnych związków organicznych ani półlotnych związków organicznych (plastyfikatorów i zmiękczaczy). Kolejnym krokiem było opracowanie składu farby pozbawionej konserwantów – Indeko-plus.

Brak substancji konserwujących sprawia, ze jest ona bezpieczna dla alergików i dzieci, co potwierdziła pozytywna opinia Instytutu Matki i Dziecka (nr Op-5043, ważna do 15.03.2021 r.).

Działania marki Caparol wiążą się również z pracami nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla. To wyzwanie, stojące przed wieloma branżami, koncentruje się na ulepszeniu systemów ogrzewania budynków. Nieruchomości wykorzystują aż 40% wytworzonej na świecie energii, z czego 26% pobierają budynki mieszkalne. Dlatego tak istotny jest właściwy sposób ocieplenia domów. Prawidłowo zastosowany system ociepleń pozwala na zmniejszenie zapotrzebowania energetycznego budynku, a co za tym idzie – obniżenie rachunków za ogrzewanie nawet o 40%. Eksperci koncernu DAW (właściciela marki Caparol) policzyli, że dzięki sprzedaży systemów ociepleń tylko w jednym roku, biorąc pod uwagę cały okres ich żywotności, oszczędzono równowartość 12 miliardów litrów oleju opałowego. 

Zielona przyszłość

Przyszłość less waste w branży budowlanej leży w coraz bardziej wyśrubowanych wymaganiach prawnych dotyczących ekologii i niskiej emisyjności budynków. Zielone budownictwo stanie się wkrótce standardem, jeśli chodzi o firmy w branży budowlanej.
Koncern DAW, właściciel marki Caparol od wielu lat, traktuje ekologię i zrównoważony rozwój jako standard w swoich pracach badawczych. Za innowacyjność na tym polu był wielokrotnie nagradzany – w 2017 r. został uznany za jedną z trzech najbardziej ekologicznie zrównoważonych firm w Niemczech.
Więcej informacji na temat innowacyjnych i ekologicznych produktów marki Caparol jest dostępnych na www.caparol.pl 

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com