Targi w Poznaniu dostrzegają potencjał wielu branż polskiej gospodarki, aktywnie uczestnicząc w ich promocji. W swojej strategii przyjęły również podążanie za potrzebami klientów i organizowanie dla nich wydarzeń targowych, konferencyjnych i kulturalno-rozrywkowych w różnych regionach Polski, wszędzie tam, gdzie jest taka potrzeba.
Dostrzegając potencjał i dążenia Śląska, by stać się nie tylko symbolem polskiego górnictwa i przemysłu ciężkiego, ale również jedną ze stolic turystki biznesowej i jak mówiło dawne hasło promocyjne Katowic miastem wielkich wydarzeń Międzynarodowe Targi Poznańskie wraz z Grupą Kapitałową TRIAS utworzyły spółkę HKO i wystartowały w przetargu zorganizowanym przez Urząd Miasta w Katowicach na organizację wydarzeń i zarządzanie Międzynarodowym Centrum Kongresowym oraz Halą Widowiskowo-Sportową „Spodek”.
Doświadczenie jako kapitał
W swojej historii Międzynarodowe Targi Poznańskie mają silne związki z regionem śląskim. Warto wspomnieć organizację dawniej targów górniczych SIMEX, a obecnie – targów dla branży drzewnej DREMASILESIA. Doceniając dotychczasowe tradycje regionu śląskiego i jego znaczenie gospodarcze, Międzynarodowe Targi Poznańskie do tematu operowania Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem podchodzą poważnie i z pełnym zaangażowaniem.–Korzystając z naszych doświadczeń chcemy wzmocnić i wzbogacić działania konferencyjno-targowe Śląska. Pragniemy kontynuować to, co udało się nam już osiągnąć na tym rynku, i jednocześnie wzbogacić ofertę Spodka oraz otwieranego na początku marca Międzynarodowego Centrum Kongresowego, tak by stały się one ważnym miejscem na mapie biznesowych i kulturalnych spotkań. Razem można przecież więcej. W planach mamy implementowanie na Śląsku prestiżowych wydarzeń, na jakie ten region w pełni zasługuje. Katowice to duży i poważny rynek. Mamy adekwatną do tego ofertę i zespół najlepszych profesjonalistów z całego kraju.–mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Razem można więcej
Rynek targowo-konferencyjny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Do wieloletnich graczy rynku targowego dołączają nowi. Nowe obiekty kongresowe wyrastają m.in. w Krakowie czy Gliwicach.Czy rynek targowo-konferencyjny pomieści wszystkich? –Jesteśmy otwarci na współpracę i wymianę doświadczeń. Razem można przecież więcej. Dobra infrastruktura to nie wszystko. Warto by obiektami kongresowo-konferencyjnymi zarządzali sprawdzeni operatorzy za którymi stoją ludzie z ogromnym doświadczeniem, gwarantujący najwyższą jakość świadczonych usług. Do organizacji wydarzeń w Katowicach i zarządzania katowickimi obiektami planujemy zaangażować zespół najlepszych profesjonalistów z całej Polski w tym oczywiście ze Śląska. Nie wyobrażamy sobie by mogło być inaczej. Zależy nam na dobrej współpracy w regionie, znajomości środowiska i potrzeb regionu.Mając w dyspozycji zespół ekspertów, bagaż doświadczeń w organizacji wydarzeń o różnej skali i charakterze oraz przemyślany plan uwzględniający ogromny potencjał Śląska,jesteśmy spokojni o przyszłość turystyki biznesowej w Katowicach.–dodaje Tomasz Kobierski.
Sprawdzony partner
Warto odnotować, że w swoim portfolio MTP posiada między innymi organizację takich wydarzeń jak 19. Konferencja Stron Ramowej Konwencji UN ds. Zmian Klimatu Conference of Parties – COP w Warszawie w roku 2013 czy polską prezydencję w Radzie Unii Europejskiej w Poznaniu i Warszawie w roku 2011, a także dziesiątki innych projektów. Cechą MTP jest bowiem to, że organizują projekty tam, gdzie życzą sobie klienci, a najwyższa jakość organizacyjna MTP jest doceniona przez przedstawicieli ONZ, rządu RP oraz uczestników wydarzenia.