14 sierpnia, w ramach DW! São Paulo Design Weekend, rozpocznie się szósta edycja wystawy The Spirit of Poland. Wszystkie zebrane obiekty - między innymi biżuteria, oświetlenie, meble - opowiedzą Brazylijczykom kilkanaście różnych historii marek i projektantów przybliżających polską kulturę materialną.
The Spirit of Poland to inicjatywa, której głównym celem jest promocja designu z Polski na forum międzynarodowym. Pierwsza z tegorocznych wystaw The Spirit of Poland 2014 we współpracy z Culture.pl rozpocznie się 14 sierpnia w São Paulo jako element bogatego programu DW! São Paulo Design Weekend.
São Paulo Design Weekend, czyli brazylijskie święto designu, największe w całej Ameryce Łacińskiej, to ponad 360 niezależnych imprez, organizowanych przez partnerów DW! podczas przedłużonego sierpniowego weekendu. W ramach współpracy z MADE, brazylijskim forum promocji designu, The Spirit of Poland pokaże około 20 polskich produktów. Celem wystawy jest przybliżenie naszej kultury materialnej oraz jej współczesnego rozwoju poprzez pokazanie różnorodności designu z Polski. W tej edycji kontekstem stanie się historia poszczególnych marek, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i procesem jego powstawania. Dodatkowym sposobem na wyrażenie idei wydarzenia i wartości zawartych w wystawie będzie specjalnie zaprojektowana dla The Spirit of Poland identyfikacja zapachowa.
Jaki design zaprezentujemy w Brazylii?
Kluczem do prezentacji designu z Polski w Brazylii jest opowieść o tworzących go markach i projektantach. Z jednej strony są to studia projektowe tworzące własne produkty takie jak między innymi piękna biżuteria TAKK i PET PETITS, czy też znane z elementów wyposażenia wnętrz marki MALAFOR i Tabanda. Możemy pochwalić się również designem powstającym w trakcie prac badawczych nad technologią, gdzie patenty i unikalne rozwiązania, tak jak w przypadku znanych na świecie marek Zieta Prozessdesign, CSTM i Nobile, stają się trzonem działalności. W trakcie DW! São Paulo Design Weekend nie może zabraknąć również ikon polskiego designu w nowej odsłonie stworzonej przez Vzór.
Marki biorące udział w edycji São Paulo:
Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, PET PETITS, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone®, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.
Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl
W tym roku, we współpracy z Culture.pl odbędą się dwie odsłony wystawy The Spirit of Poland. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii.
The Spirit of Poland
The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskich projektów na forum międzynarodowym. Cykl The Spirit of Poland to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się
elementem promocji polskiej kreatywności. Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010.
Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week. Zeszłoroczna odsłona The Spirit of Poland miała miejsce w Brazylii podczas DW! São Paulo Design Weekend.
Projekt jest realizowany w ramach programu promocji polskiego designu na świecie organizowanego przez Culture.pl