Apteka coraz rzadziej kojarzona jest z miejscem, gdzie kupuje się jedynie leki czy akcesoria medyczne. Sieci apteczne stawiają na kompleksowość usług i łączą aptekę z drogerią. Zmiany na rynku oraz rosnące potrzeby odbiorców stały się zaczątkiem działań, które w rezultacie doprowadziły do stworzenia nowej przestrzeni aptecznej. Na wdrożenie tego typu rozwiązań zdecydował się Medicover. Nowoczesną aptekę zaprojektował dla centrum medycznego Forbis Group.
Obecnie w aptekach obok leków znajdziemy zarówno suplementy, akcesoria kosmetyczne, jak i kosmetyki pielęgnacyjne. Co za tym idzie, aranżacje i wnętrza aptek musiały przejść metamorfozę ułatwiając klientom poruszanie się i znalezienie interesujących produktów. Przykładem realizacji, która łączy w sobie funkcję zarówno apteki, jak i wysokiej klasy drogerii, jest apteka Medicover.
- Projektując wnętrze postawiliśmy przede wszystkim na przejrzystość kompozycji – podkreśla autorka projektu, Dominika Ladowska, architektka Forbis Group. Ważne, aby klient poczuł się tu dobrze, a miejsce wzbudzało zaufanie i pozytywne skojarzenia – dodaje. Przestrzeń podzielono na jasno wyodrębnione strefy. Artykuły pielęgnacyjne, dermokosmetyki, suplementy diety i leki bez recepty zostały umieszczone na półkach w bocznych ścianach oraz regałach w centralnych punktach apteki. Każdy z regałów został opisany tak, aby bez problemu znaleźć pożądane produkty. W głębi wnętrza znajduje się tradycyjne stoisko, gdzie można wykupić leki na receptę.
Zabudowę apteki stanowią meble wykończone na wysoki połysk. W połączeniu z elementami w odcieniu miętowej zieleni, wnętrze jest minimalistyczne i nowoczesne. - Przy aranżowaniu przestrzeni aptecznych, szczególną uwagę należy zwracać na rodzaj wykorzystanych elementów – zaznacza Dominika Ladowska. Muszą one posiadać odpowiednie atesty, aby otrzymać pozwolenie na otwarcie obiektu – dodaje architektka.
Sposób aranżacji wnętrz aptecznych podlega specyficznym regułom. Układ i charakter przestrzeni powinien pozwalać klientom na skupienie i wyciszenie, które bez wątpienia sprzyjają przemyślanym i udanym zakupom. Odpowiednia ekspozycja produktów, stonowana kolorystyka oraz wolna przestrzeń to coraz częściej obowiązkowe elementy wystroju punktów apteczno - drogeryjnych.
***
Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo - usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.