Twórcy dokumentu postanowili przyjrzeć się z bliska nieuchronnym zagrożeniom, które czekają Nowy Jork. Zgłębią także pomysły władz na to jak stawić czoła nadchodzącym wyzwaniom. Z perspektywy czasu ocenią również projekt mający na celu zmianę Wielkiego Jabłka, jak popularnie nazywa się Nowy Jork, w Zielone Jabłko.
W piątek, 14 marca o 22:30 widzowie DOMO+, autorskiego kanału platformy nc+, zobaczą premierę dokumentu „Nowy Jork – z betonu do zieleni”. Film przybliży jeden z największych projektów urbanistycznych naszych czasów.
23 kwietnia 2007 roku ówczesny burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg ogłosił projekt o nazwie „PlaNYC”. Jego strategicznymi celami były: poprawa jakości wody i powietrza, lepsze wykorzystanie przestrzeni i ziemi, unowocześnienie źródeł energii i publicznego transportu. To najbardziej kompleksowy plan, jaki został stworzony przez amerykańskie miasto lub stan w XXI wieku.
„PlaNYC” był odpowiedzią na problemy przyszłości precyzyjnie określone przez administrację Bloomberga. Ze względu na nie, projekt składa się z trzech punktów. Pierwszy z nich - OpeNYC to przygotowanie do wzrostu populacji miasta o milion mieszkańców do 2030. Z kolei MaintaiNYC to odpowiedź na starzejącą się infrastrukturę, elektrownie i transport publiczny. Ostatnia część - GreeNYC zakłada zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 30% do 2030 roku.
Widzowie będą mogli prześledzić, w jakim sposób dokonuje się jedna z największych urbanistycznych metamorfoz współczesnego świata. Przekonają się też, w jakim stopniu plan zmian został wykonany do tej pory i jakie cele na kolejne lata postawili sobie nowojorczycy.
NOWY JORK – Z BETONU DO ZIELENI
PREMIERA: PIĄTEK, 14 MARCA, 22:30
DOMO+
DOMO+ to pierwsza i jedyna polska telewizja poświęcona tematyce domu i ogrodu. W myśl zasady, że otoczenie ma znaczenie, przedstawia pomysły na spektakularne metamorfozy, sprawdzone rozwiązania i nowinki dotyczące budowania, urządzania wnętrz i ogrodnictwa. Stacja nadaje program 24 godziny na dobę. Ramówkę wypełniają programy rozrywkowe i reality, serie poradnikowe, filmy dokumentalne i fabularne, których tematem przewodnim są: urządzanie wnętrz, ogrodnictwo, design i architektura. DOMO+ proponuje autorskie formaty: „Domy gwiazd”, „Home staging – mieszkania do sprzedania”, „Luksus na sprzedaż – najdroższe apartamenty w Polsce”, a także znane zagraniczne produkcje: „Candice wie wszystko”, „Ucieczka na wieś” czy „Tatiana sprzeda wszystko”. Kanał emituje także „EXPRESS DOMOWY”, jedyny w Polsce program informacyjny poświęcony designowi i ogrodnictwu. Zasięg techniczny stacji to blisko 3,4 mln gospodarstw domowych. DOMO+ istnieje od 2008 roku. Więcej informacji na www.domoplus.pl i www.facebook.com/DOMOplus.