Wzrost zainteresowania content marketingiem na polskim rynku może być szansą dla rodzimych wydawców internetowych na zwiększenie ruchu na stronie oraz monetyzację swojej domeny. W dobie tabletów i smartfonów, kiedy wyszukanie informacji o produkcie zajmuje tylko kilka sekund, tradycyjny marketing może się nie sprawdzić – obecnie użytkownicy Internetu poszukują wyczerpującej odpowiedzi na swoje pytania, a nie natarczywej reklamy. Ciekawą alternatywę dla niego stanowi content marketing, skupiający się na dotarciu do potencjalnego klienta poprzez wartościowe treści.
Czym jest content marketing?
Istotą content marketingu jest dotarcie do potencjalnego klienta poprzez przydatne i atrakcyjne treści, zamieszczane na portalach internetowych. Możliwe jest to przede wszystkim dzięki merytorycznym artykułom, a także infografikom oraz różnego rodzaju materiałom multimedialnym. Zaletą content marketingu jest brak natarczywych reklam i „wciskania” klientom niepotrzebnych im do niczego produktów. Zamiast typowych tekstów sprzedażowych, które na internaucie nie robią już wrażenia, dostajemy wysokiej jakości informacje, zabawne filmiki z poradami czy też zaskakujące propozycje rozwiązania problemów. Większość z nas na co dzień wiele godzin spędza na surfowaniu po Internecie – dlatego wydaje się, że content marketing będzie coraz bardziej skuteczny.
Content marketing szansą dla blogera i właściciela serwisu?
Tradycyjny marketing nie wystarczy – z takiego założenia wychodzą firmy, które pozyskują klientów w Internecie. Stawiają przede wszystkim na jakość publikowanych treści – ich użyteczność oraz atrakcyjność dla konsumenta. Kolejnym ważnym elementem jest miejsce w sieci, gdzie treści zostaną opublikowane. Liczy się autorytet domeny oraz skuteczność w dotarciu do grupy docelowej. Przez wielu wydawców content marketing postrzegany jest zatem jako źródło unikalnego contentu, który zatrzyma na dłużej użytkownika na serwisie, będzie odpowiedzią na jego potrzeby. Dostrzegają oni również, że jest to sposób na monetyzację serwisu. Skąd zatem czerpać treści content marketingowe? Można wybrać tradycyjny sposób, czyli czekać na zlecenie bezpośrednio od reklamodawcy lub agencji, która go reprezentuje. Na polskim rynku istnieje również drugie rozwiązanie – platforma NextContent.pl. Wygląda na to, że jest to jedyna jak dotąd sieć skupiająca zarówno małych, tematycznych jak i największych polskich wydawców internetowych oraz reklamodawców, którym zależy na budowaniu świadomości i wizerunku swoich marek wśród internautów. Można zauważyć, że jej funkcjonalność oparta jest na tym, by wydawca mógł w jednym miejscu pozyskać jak największą skalę zamówień i wartościowego contentu (neutralnych artykułów dopasowanych do tematyki serwisu wraz z atrakcyjnymi grafikami). Założeniem pomysłodawców panelu NextContent.pl było także umożliwienie reklamodawcom efektywnej realizacji swoich kampanii. Rzeczywiście, dla wielu mniejszych reklamodawców może być to skuteczny sposób, aby przebić się z informacją o produkcie na bardziej poczytne portale. Wchodząc na stronę www.nextcontent.pl i rejestrując się w systemie, można sprawdzić użyteczność tego narzędzia.
Ile można na tym zarobić?
W Nextcontent.pl akurat cena publikacji waha się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za publikację. Czyli z jednej strony wydawca i właściciel serwisu otrzymują treści o najwyższej jakości do opublikowania – a dodatkowo zarabiają na tym przyzwoite kwoty. Reklamodawcy z kolei otrzymują artykuły, które wzmacniają ich brand i pozycjonują ich branżowych ekspertów oraz firmy przyjazne użytkownikom, dzielące się swoją wiedzą.