21. Targi Wykończenia i Wyposażenia Wnętrz WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne za nami. Tegoroczna edycja zgromadziła około 80 wystawców i blisko 7.000 zwiedzających. Jak ją zapamiętamy? 14 nowości w ofercie wystawców, ale też nowości w programie: Strefa Wnętrz Komercyjnych, seminaria „Wnętrza dla biznesu”, Strefa Designera w nowej odsłonie, Akademia Dobrze Mieszkaj, I Szczecińskie Zawody Płytkarzy oraz „Kuchnia Marzeń” – RUST R8. Zapamiętamy ponadto młode małżeństwo – zwycięzców jednej z konkursowych nagród, które na targach znalazło wszystko, czego potrzebowało do wykończenia i urządzenia swojego nowego mieszkania.
Międzynarodowe Targi Szczecińskie
Ul. Struga 6-8, Szczecin
www.mts.pl
Urządzić stylowe i przytulne mieszkanie, zaaranżować nowoczesne biuro czy przyciągający klientów sklep – to wcale nie takie łatwe. Na rynku jest wiele produktów i usług, jednak dotarcie do tych ofert wymaga poszukiwań. Niewiele jest przecież centrów z wyposażeniem i wykończeniem wnętrz, które w sposób możliwie zróżnicowany przedstawiałyby pełen zakres tego, czego potrzebujemy dla naszych mieszkań, domów, sklepów, biur. Taką rolę spełniają Targi Wykończenia i Wyposażenia Wnętrz WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne. Co więcej, to chyba jedyne miejsce w regionie, gdzie w jednym czasie uzyskać można bezpłatne porady projektantów i architektów wnętrz, glazurników i parkieciarzy, oraz gdzie ceny są niejednokrotnie niższe (nawet o 30%) niż zazwyczaj.
Tegoroczne targi zgromadziły ponad 80 wystawców (głównie z regionu) ze zróżnicowaną ofertą usług i produktów do wykończenia i wyposażenia wnętrz, które z powodzeniem funkcjonują na rynku krajowym i zagranicznym. Wiele firm było z nami po raz kolejny. Wiele produktów będących na rynku miało swoją reprezentację na targach. Były systemy ogrzewania, monitoringu, materiały do wykończenia ścian i podłóg, drzwi i okna, meble, ale też sprzęt do domu. Z zainteresowaniem spotkało się m.in. hartowane szkło z kolorowymi nadrukami, odpowiednie do każdego wnętrza (Optima), kominki przypominające telewizor plazmowy (Steel-Art), czy kafle o niepowtarzalnych wzorach (Strefa Architekta).
Nowości na targach
W ofercie wystawców pojawiło się aż 14 nowości.
Medal „Wyróżniony Wyrób” otrzymało żelazko LauraStar x2a (Sterna Polska) za innowacyjność rozwiązań. Wyróżnienie przyznano sufitom napinanym firmy Alteza. To dowód tego, że niejednokrotnie proste rozwiązania są najlepsze. Sufity napinane przekonały także swoją uniwersalnością i praktycznością (można je w dowolny sposób przyozdobić i podświetlić, a montaż trwa tylko parę godzin). Wyróżniono także System AMC Premium, AMC NAVIGENIO (przenośne pole grzejne) i AMC AUDIOTHERM (AMC Alfa Metalcraft Corporation) za rozwiązanie dotyczące bezpieczeństwa pracy i czasu przygotowania posiłku oraz Infinity Candle (LEX Krzysztof Łukasik ) za efektowny klimat wizualny, jaki tworzy ona w pomieszczeniach. Dało się zauważyć, że opinie jury podzielali także zwiedzający.
Wśród nowości pojawiły się: piec kaflowy Barraca i nowoczesny w wyglądzie kominek Riva (Steel-Art), mozaika 3D na ścianę (Zen-On), parkiet Parquet Design o strukturze 3D, Deskę Barlinecką i drzwi Setto i Dotiie (Art Studio Profesjonalnych Podłóg), drzwi stalowe ocynkowane Jakra (Jakra Corporation), oryginalne fotele Opra Design. Sanitec KOŁO zaprezentował trzy praktyczne nowości: WC typu Rimfree bez wewnętrznego ceramicznego kołnierza, kabinę KOŁO First, brodziki akrylowe PACYFIK. Innowacją na targach był laserowy system spawania krawędzi LaserEdge (Studio System), kuchenne meble systemowe Kammoduł i Singiel Plus (Dąb).
„Kuchnia Marzeń”
Zwycięskiej kuchni wyłonionej w konkursie „Kuchnia Marzeń” nie dało się nie zauważyć, bo Kuchnia RUST R8 firmy Meble RUST jest nie tylko nowoczesna, funkcjonalna i modna, ale i imponująca. Wyjątkowość tej kuchni to m.in. zmienna asymetria płaszczyzny frontu, oświetlenie ledowe wnętrz szafek, szlachetne detale wnętrzarskie, ergonomiczne systemy uchwytowe i bezuchwytowe, unikalny kolor, funkcjonalna wyspa. Najnowocześniejsze technologie zastosowano także w kuchni Studio System, która zajęła drugie miejsce w konkursie.
Trend najciekawiej zaaranżowanym stoiskiem
W konkursie na najciekawiej zaaranżowane stoisko głosami zwiedzających zwyciężyła aranżacja łazienki i kuchni przygotowana przez firmę Trend ze Szczecina. – Odwiedzającym podobała się funkcjonalna bryła szafki łazienkowej i zabudowy kuchennej z zaokrąglonymi łukami, idealna do niewielkich powierzchni – powiedziała właścicielka firmy, Elżbieta Michałowska.
Strefa Designera
Jak co roku część przestrzeni targowej przeznaczyliśmy dla kilkunastu młodych architektów, projektantów wnętrz i krajobrazu. Na Strefie Designera skorzystały dwie strony: zarówno zwiedzający, którzy korzystali z profesjonalnych porad, jak i projektanci, którzy zyskali szansę pozyskania klientów i nawiązania kontaktów biznesowych.
Dodatkowo, tym razem w centrum tej przestrzeni, przy współpracy studia wnętrzarskiego Raste stworzyliśmy przykładową aranżację wnętrz (nowoczesne biuro, minimalistyczna sypialnia, salon wypoczynkowy). Znalazły się w niej meble znanych polskich marek Balma, Noti i ProfiM, będące przykładem najnowszych trendów we wzornictwie i inspiracją do zmian we własnych wnętrzach. Do tego zachęcała także Marzena Bandyszak, szczecińska bohaterka programu telewizyjnego Pan&Pani House, która była gościem specjalnym strefy.
Akademia Dobrze Mieszkaj
Odpowiednim miejscem na rozmowy o wnętrzach była także Akademia Dobrze Mieszkaj. Projektantki magazynu wnętrzarskiego „Dobrze Mieszkaj”, z którego inicjatywy powstała ta akcja, służyły radą podczas indywidualnych rozmów ze zwiedzającymi i mini-wykładów.
Wnętrza komercyjne na targach
Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na profesjonalnie urządzone wnętrza biznesowe, poszerzyliśmy program targów o wnętrza komercyjne. W pierwszy dzień targowy odbyło się seminarium „Wnętrza dla biznesu - Marketing kontra kryzys”. Jerzy Osika i dr Marek Borowiński przekazali wiele wskazówek dla właścicieli sklepów, ale i dla wszystkich innych zainteresowanych tematyką wnętrz. – Bardzo ciekawe wykłady z wieloma praktycznymi przykładami do zastosowania przez wszystkich – zauważyła jedna ze słuchaczek, Małgorzata Opaluch. Czego dowiedzieli się słuchacze? Jak oddziaływać w sprzedaży na zmysły, także poprzez kolorystykę, by inaczej organizować przestrzeń sprzedając kobietom, a inaczej mężczyznom. Na czym polega visual merchandising w biznesie? Słuchacze poznali również przykłady najlepiej na świecie urządzonych wnętrz oraz trendy w wyposażeniu wnętrz w 2013 r.
Do przedstawicieli firm skierowana była także Strefa wnętrz komercyjnych. Tutaj, przy współudziale studia Raste, zaprezentowaliśmy meble marki ProfiM o ciekawym wzornictwie przeznaczone do biur, sekretariatów, recepcji.
Glazurnicy na targach
Wydarzeniem uzupełniającym 21. Targi WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne był panel poświęcony glazurnikom, przygotowany przez Polskie Zrzeszenie Płytkarzy. W programie znalazły się fachowe porady i pokazy, pozwalające zdobyć wiedzę, pozwalającą z jednej strony ocenić fachowość rzemieślnika, z drugiej natomiast, wykonać pewne prace samodzielnie.
Jeśli zwiedzający szukali prawdziwych profesjonalistów, I Szczecińskie Zawody Płytkarzy były najlepszą okazją by ich poznać. W wykonaniu zadania konkursowego (wyłożeniu sześciennej bryły dowolnym wzorem z płytek) największym kunsztem wykazał się Krzysztof Glina, glazurnik z 15-letnim doświadczeniem. Drugie miejsce zajął Janusz Milecki, a trzecie – Leszek Bitowt.
Innowacyjne rozwiązania w wystroju łazienki zaprezentowała aranżacja „Nowoczesna Łazienka”. W projekcie wykorzystane zostały m.in. płytki projektu Macieja Zienia marki Tubądzin i płyta WIM Platte.