Lotnisko w Kuwejcie ma znacząco podnieść walory użytkowe oraz pojemność, liczbę pasażerów oraz stać się ważnym regionalnie miejscem transportu w Zatoce Perskiej. By sprostać tym zadaniom powstanie bardzo nowoczesny budynek terminala zapewniający najwyższy komfort dla pasażerów oraz wyznaczy nowy zakres standardów ekologicznych w budynkach lotnisk na świecie. Zaprojektowy by współgrać z miejscem oraz klimatem, w rejonie najcieplejszych na Ziemi zamieszkałych terenów, stosując lokalne formy i materiały.
Terminal zaprojektowano na planie koniczyny, zawiera on trzy symetryczne skrzydła z bramami do przylotów i odlotów. Każda fasada rozciąga się na obszarze 1,2 km i rozciąga się od centralnego punktu o wysokości 25 metrów. Pomimo swojej wielkości ogromny budynek terminala sprawia wrażenie zaprojektowanego w skali idalnej do człowieka - jego prostota i łatwość dostępu przejawia się na każdym poziomie budowli.
Dla ułatwienia orientacji budynek posiada jedną strukturę dachu z wieloma otwarciami filtrującymi światło słoneczne od szkodliwego promieniowania. Zadaszenie przechodzi płynnie by osłonić place przy wejściach, a całość została podparta na żelbetowych kolumnach. Ujęto je w formach organicznych i płynnych czerpiąc inspirację z tradycyjnych kuwejckich łodzi rybackich.
Co ciekawe projekt uzyskał cenrtyfikację LEED na poziomie "gold". Moża dodać aż "gold". Czyni go wyjątkowym terminalem pasażerskim na świecie. Betonowe struktury podtrzymują m. in. sporej wielkości farmę fotowoltanicznych paneli, które cały rok uzyskują darmową energię słoneczną.
Foster + Partners zaprojektowali także cały projekt otoczenia budynków. Masterplan zawiera strategię rozwoju i obsługi portu lotnicznego, który już na starcie obsłuży ponad 13 milionów pasażerów rocznie (a docelowo zwiększy się do 25 milionów, a finalnie 50 milionów przy przyszłych rozbudowach).
po kliknięciu duże powiększenie / źródło Foster + Partners