Sukces pierwszych targów nieruchomości handlowych i inwestycji w Polsce

Imprezę odwiedziło ponad 950 osób z branży

20-09-2011  Autor: Joanna Stankiewicz   Źródło: www.brog.pl   Kategoria: Wiadomości z kraju

Rynek nieruchomości handlowych w Europie Środkowej zyskał nowe miejsce do dyskusji, wymiany doświadczeń i rozwoju biznesu. Są nim targi Shopping Center Forum & Trade Fair. Najważniejsi decydenci rynku, czyli inwestorzy, deweloperzy, zarządcy i sieci handlowe spotkali się tu aby zaprezentować swoje projekty i podyskutować o problemach branży.

W dniach  8 – 9 września 2011 r. w warszawskim hotelu Hilton odbyły się pierwsze w Polsce targi nieruchomości handlowych i inwestycji – Shopping Center Forum & Trade Fair. Pierwszą edycję targów, oraz towarzyszącą im trzynastą już edycję konferencji branżowej, odwiedziło ok. 950 osób. Ogromne zainteresowanie imprezą sprawiło, że targi okazały się największym spotkaniem deweloperów obiektów handlowych z najemcami w Europie Środkowej. „Targi okazały się dużym sukcesem” – mówi Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Brog Media Biznesu, organizator imprezy. „Ponieważ impreza została tak entuzjastycznie przyjęta przez całą branżę, zarówno deweloperów jak i najemców, kolejną edycję Shopping Center Forum & Trade Fair zorganizujemy już za rok, we wrześniu 2012 r. Naszym celem, jest aby targi zyskały wymiar regionalny. Byłoby to naturalne w sytuacji, gdy Polska jest w Europie Środkowej absolutnym liderem jeżeli chodzi o skalę i tempo rozwoju rynku centrów handlowych”.

Pochlebne opinie na temat targów powtarzali również przedstawiciele wystawców. Wszyscy podkreślali biznesowy charakter imprezy, możliwość zaplanowania wielu rozmów z potencjalnymi klientami oraz nawiązania nowych kontaktów w branży. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w targach Shopping Center Forum & Trade Fair. To były naprawdę owocne dni dla naszego biznesu” powiedziała Justyna Kur, członek zarządu Apsys Management, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami. „Całe dwa dni targów mieliśmy wypełnione spotkaniami z Klientami, rozmowami, negocjacjami. Nawiązaliśmy wiele kontaktów i mieliśmy okazję przedstawić firmę Apsys nie tylko jako zarządcę, ale również dewelopera. Moim zdaniem targi Shopping Center Forum & Trade Fair to doskonała inicjatywa i bardzo biznesowe miejsce dla  rozwoju branży nieruchomości handlowych i inwestycji.” Podobną opinię wyraziła Hanka Krzyżańska, dyrektor do spraw ekspansji spółki P.A. Nova: „Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni całym przebiegiem imprezy. Jest to pierwsze wydarzenie z tej serii i życzymy sobie aby odbywało się ono cyklicznie, a nawet częściej. Targi stwarzają doskonałą możliwość do zaprezentowania naszych projektów. Jako deweloper mogę powiedzieć, że nasi najemcy także byli zadowoleni. Odbyliśmy wiele ciekawych rozmów i spotkań biznesowych z bardzo dobrym rezultatem.”

Podczas targów swoje stoiska wystawiło 48 firm i instytucji. Zaprezentowano ponad 100 projektów nowych inwestycji, jak np. przebudowę dworca kolejowego w Poznaniu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego firmy TriGranit Development ze spółką PKP oraz budowę podobnego obiektu w Katowicach przez firmę Neinver. W targach udział wzięli inwestorzy z całej Polski i zagranicy, którzy poprzez swoje projekty wspierają i unowocześniają formaty handlowe w naszym kraju. Znaleźli się tu również deweloperzy, zarządcy, banki, sieci handlowe, firmy dostarczające usługi dla podmiotów rynku handlowego oraz lokalne samorządy, m.in.: Apsys Polska, Caelum Development, CB Richard Ellis, Centrum Development & Investments, Echo Investment, Gemini Holdings, Helical Poland, Inter Ikea Centre Group Poland, Immofinanz Group, Neinver, P.A. Nova, Star Europa, TriGranit Development, Viametrics, miasto Zielona Góra.

Dwudniowej imprezie targowej towarzyszyły spotkania kuluarowe oraz konferencja z udziałem 41 panelistów, przedstawicieli najważniejszych graczy na rynku. Głównymi tematami, nad którymi dyskutowano były: skuteczne zarządzanie centrum handlowym, możliwość inwestowania w Poznaniu i Wielkopolsce, na Górnym Śląsku, w Rzeszowie i na Podkarpaciu, we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku oraz w miastach poniżej 200 000 mieszkańców. Ważnym elementem dyskusji było także finansowanie inwestycji handlowych. W debacie głos zabrali m.in.: Sven-Torsten Kain – członek zarządu BRE Banku Hipotecznego, Marcin Dubno – dyrektor Departamentu Finansowania Nieruchomości Banku Zachodniego WBK.

W trakcie Shopping Center Forum & Trade Fair odbyła się premiera raportu CB Richard Ellis pt.: „Retail Destinations Poland 2011” prezentującego szczegółowe informacje na temat aktualnej sytuacji na głównych rynkach powierzchni handlowych w Polsce i potwierdzającego, że krajowy rynek powierzchni handlowych, po krótkim okresie stagnacji, powrócił na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Ogłoszono także wyniki rankingu na najlepsze polskie galerie i centra handlowe przygotowywanego przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych i TNS Pentor.

Shopping Center Forum & Trade Fair zgromadziło najważniejszych graczy z branży nieruchomości handlowych i inwestycji. Impreza została zorganizowana jako odpowiedź na eksplozję inwestycji handlowych w Polsce, nastającą po okresie spowolnienia koniunktury w latach 2008 – 2009 będącego następstwem światowego kryzysu finansowego. Organizatorzy zapowiadają kontynuację targów w przyszłym roku, w jeszcze bardziej rozbudowanej formule i o regionalnym charakterze.

Wiecej informacji: www.brog.pl, www.brog.pl/content/shopping-center-forum-trade-fair, www.shoppingcenter.pl.

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com