Za nami wielkie otwarcie! 18.06.2011 odbył się spacer po 5 ogrodach. Poza trzema ogrodami, które od paru tygodni były przedmiotem warsztatów, spotkań, dyskusji i projektów, zaprosiliśmy do dwóch dodatkowych, o których za chwilę...
Tak jak już wielokrotnie wspominaliśmy - głównym elementem projektu "Ogrody tymczasowe - rewitalizacja zaniedbanych przestrzeni miejskich" były 3 ogrody tworzone przez mieszkańców Podgórza, pod okiem zaproszonych artystów i architektów krajobrazu. Powstał więc "Ogród warzywny" przy Szkole Podstawowej nr 29, tworzony przez uczniów klas
4-6, pod okiem Anny Zabdyrskiej, "Ogród nadwiślański" przy nowej siedzibie Domu Kultury Podgórze, dzieło seniorów i Oleny Zapolskiej oraz "Wiszący ogród" na terenie dawnej fabryki Miraculum tworzony przez właścicieli pracowni tam się znajdujących oraz Artura Wabika.
Dodatkowo w tym dniu został otworzony ogród, którego projekt zwyciężył w konkursie "Ogród za 10,- PLN". Jego autorem jest Krzysztof Piła. Ponadto powstał piąty ogród - w Galerii Sztuki Współczesnej Kathedra, na terenie dawnej fabryki Miraculum. Ogród autorstwa Ireny Rożynek i Damiana Rożynka wypełniły rośliny użyczone przez Ogrodową Galerię oraz reprodukcje grafik Giovanny Garzoni.
Opisy wszystkich ogrodów znajdują się na podstronie: OGRODY
ogrodytymczasowe.wordpress.com/ogrody
Zachęcamy do lektury.
Z kolei zdjęcia zamieszczono na picasa:
picasaweb.google.com/115058887296982452870/FestiwalOgrodowTymczasowych
(autor: Michał Rokita, pracownia k.).
Pomimo niepewnej pogody ogrody cieszyły się dużym zainteresowaniem. W samą sobotę zobaczyło je prawie 200 osób.
Dzień wcześniej odbyło się seminarium "Czas w ogrodach tymczasowych".
Sala konferencyjna Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie gościła ponad 60 osób, zainteresowanych wykładami i prezentacjami. Na stronie projektu, w zakładce: SEMINARIUM (ogrodytymczasowe.wordpress.com/seminarium) znajdują się wszystkie teksty nadesłane przez prelegentów.
Przebieg projektu i jego efekty końcowe zostaną przedstawione w publikacji podsumowującej.
Projekt realizowany był przez Fundację WyspArt, przy merytorycznym wsparciu pracowni k. i finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.