Promowanie wizerunku eksperta branży budowlanej

Ventureadventure.pl bloga Marcina Osmana

15-12-2010  Autor: Marcin Osman   Źródło: Ventureadventure.pl    Kategoria: Wiadomości z kraju

W dniu dzisiejszym prezentujemy relację z ciekawego szkolenia przygotowanego przez młodego eksperta branży internetowej - Marcina Osmana, należącego do JCI Kraków młodego biznesmena z Krakowa, który prowadzi blog Ventureadventure.pl.

''Jestem świeżo po zakończeniu prowadzenia dwu dniowego szkolenia dla branży budowlanej (architekci, konstruktorzy) z zakresu marketingu internetowego, ukierunkowanego na budowanie wizerunku eksperta.

Podczas tego szkolenia powstało wiele interesujących pomysłów i sposobów na budowanie i komunikowanie wizerunku eksperckiego w branży tak specyficznej jaką jest branża budowlana.

Poniżej przedstawiam najprostsze (co nie znaczy, że nieskuteczne) sposoby i narzędzia jakie mogą w ciągu kilku chwil wdrożyć osoby, które chcą użyć internetu do pozyskiwania nowych kontraktów i klientów. Są one “pierwszym krokiem”, w kierunku profesjonalnego wizerunku eksperta:

A oto i one:

1. Założenie profilu osobowego na goldenline.pl
(wypełnionego, opisanego w konkretny i pełny sposób). Narzędzie jakim jest portal GoldenLine to darmowa żozliwość dobrze pozycjonujacego się w linku kierującego do naszej osoby. GoldenLine, jest postrzegany przez swoich użytkowników jako “portal kariery”. Wiele osób, szczególnie tych starszych, nie chce tworzyć żadnego profilu internetowego, bojąc się tego iż zostaną postrzeżeni nieprofesjonalnie przez swoich pracowników czy też klientów. W przypadku obecności na GL, jednak nie ma ku temu powodu (co innego w przypadku naszej-klasy ;) )

2. e-Public Relations
Jako potężne narzedzie służące ce do dzielenia się przydatną wiedzą z potencjalnymi przyszłymi klientami. Aby móc skutecznie rozpocząć takie działanie należy najpierw zacząć od stworzenia listy najczęściej zadawanych przez klientów pytań a następnie odpowiedzieć na nie w ciekawej i przydatnej czytelnikowi formie.

3. Video porady
Są doskonałym sposobem na dotarcie do osób zainteresowanych naszymi usługami. Dzięki takiej formie, mogą oni w prosty i szybki sposób otrzymać odpowiedzi na swoje pytania, a dodatkowo “widzą” z kim mają do czynienia :) . Dystrybucja za pomocą platform typu YouTube, Vimeo etc.

4. Blog ekspercki
Na którym mogą pojawiać się: artykuły, video, zdjęcia/rysunki. Każdy wartościowy materiał, który jest w stanie pomóc jego czytelnikom

5. Witryna internetowa
Narzędzie, które równie czesto jest niedoceniane co przeceniane- fakt jest taki, ze trzeba ja po prostu mieć. Piszę to zdanie, ponieważ jest dla mnie niesamowite to jak wiele firm jeszcze jej nie posiada.

6. Korzystanie z biur prasowych (!!!)
Partnerów, którzy często tylko czekają na to aby móc posłać takie właśnie artykuły do swoich subskrybentow (korzyść odnoszą wszystkie 3 strony: autor, “dystrybutor” a przede wszystkim czytelnik). Przez partnerów rozumiem firmy, z którymi współpracują architekci i konstruktorzy: producenci materiałów budowlanych, artykułów potrzebnych do budowy, portale tematyczne. Bardzo często jest tak, że cierpią one na brak ciekawych i aktualnych tematów jakie można opisać. Wg. mnie jest to największa szansa i możliwość, o której sprawdzenie trzeba by się pokusić.

7. Nie można oczywiście zapominać i o klasycznych formach promocji typu TV, radio, prasa. Każde zaistnienie w tych mediach, zwiększa “naszą postrzegalność” jako eksperta, przez odbiorców tychże mediów. Im bardziej temat jest “specyficzny” tym łatwiej o bycie zaproszonym do “tych mediów” celem wypowiedzenia się jako ekspert.

8. Wywiady eksperckie
Np. przeprowadzenie wywiadów z osobami, które nasz potencjalny klient spotka na swojej “ścieżce zdrowia” w celu uzyskania wszystkich pozwoleń. Jeśli tylko w jakiś sposób przyczynimy się do tego, że nasz klient zaoszczędzi choć jedną wizytę w urzędzie, to już będziemy mieli u niego “spory plus”.

Wszystkie powyższe narzędzia/metody są bardzo proste do wdrożenia, nawet bez posiadania fachowej wiedzy. Z moich doświadczeń i obserwacji wynika, że największą trudnością jest jednak samo przełamanie się i chęć przetestowania nowych narzędzi.

A zatem drodzy architekci, do dzieła! :) W razie pytań, służę pomocą.

ps. powyższa fotografia tytułowa jest zdjęciem sali szkoleniowej wspomnianego warsztatu.''

Marcin Osman

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com