Informujemy, iż konkurs na projekt zabawki architektonicznej, któremu patronował Portal W-A.pl, został rozstrzygnięty. Na konkurs nadesłano 95 prac. Jury w składzie Zofia Bisiak, Bartosz Haduch, Natalia Luniak, Łukasz Tabakowski, Tadeusz Wieczorek nagrodziło 7 prac. 22 zostały zakwalifikowane na wystawę, która odbędzie się w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Wernisaż wystawy, na który już teraz serdecznie zapraszamy, odbędzie się w piątek 14. maja 2010 roku. Wystawę będzie można zobaczyć do 13. czerwca 2010 roku.
Laureaci konkursu zostali zaproszeni na warsztaty zabawkarskie, które odbędą się w Akademii Łucznica, k. Pilawy, w dniach 30.04 - 3.05.2010 roku. W trakcie warsztatów uczestnicy wykonają prototypy swoich zabawek, które następnie zostaną przetestowane przez dzieci z okolicznych wsi.
Konkurs jest jednym z elementów projektu "Zabawka architektoniczna jako narzędzie edukacji regionalnej", realizowanego w ramach programu Akademia Orange.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Portal W-A.pl, miesięcznik "Architektura & Biznes" i magazyn "Purpose - Przedsiębiorczość w kulturze".
Poniżej projekty nagrodzone oraz wyrożnione:
Domiko
Joanna Łyczek, Piotr Łyczek
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Zabawka zachęca do poznawania innych regionów i róznych typów budownictwa ludowego. Może stać się narzędziem edukacji regionalnej, przydatnym np. jako pomoc szkolna. Na uwagę zasługuje również kompleksowe opracowanie projektu (opakowanie i identyfikacja wizualna) oraz estetyka pracy konkursowej
PROmoFORMA
Joanna Nosal, Natalia Rowińska
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Babki do piasku w kształcie nowoczesnych budynków to prosty, ale oryginalny pomysł. Doceniony został ich walor edukacyjny. Zabawa w piasku, najpopularniejszym dziecięcym "budulcu" pobudza kreatywność, pozwala na łączenie różnych form, przebudowywanie i burzenie.
Moje Miasto
Michał Stankiewicz
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Zabawka została doceniona za prostotę i syntetyczność. Przestrzeń miejska, uzyskana przy pomocy prostych elementów, może stać się tłem do kolejnych zabaw. Elementy te można dowolnie przekształcać i dodawać kolejne, co daje nieskończoną możliwość kombinacji.
Archi-poszukiwacz
Krzysztof Piotr Marciszewski
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Archi-poszukiwacz to rodzaj gry miejskiej, o wysokim walorze edukacyjnym. Jest to ciekawy pomysł na wycieczkę "architektoznawczą". Na uwagę zasługuje również pomysł wymiennych klisz. Do przemyślenia zostaje sposób montowania, kwestia dopracowania mapy oraz sposób oznaczenia miejsc, z których dane budynki będą oglądane.
Zielony daszek, zrób go sam
Paweł Hawrylak, Kasia Lisiak
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Projekt wyróżniony za symboliczne zwrócenie uwagi na ekologię w architekturze, zarówno w skali mikro, jak i makro. Do przemyślenia zostaje funkcjonalność pojemnika jako doniczki oraz materiał, z którego jest wykonany.
Projekt "Buduj z wyobraźnią"
Adam Cieślar, Katarzyna Cieślar
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Zabawka, która w przystępny sposób przybliża proces budowlany, zasady konstrukcji i funkcjonowania budynku. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie szczelin oraz możliwość wsypywania do klocków materiałów sypkich. Docenione zostało również szczegółowe opracowanie projektu.
Bez nazwy
Janusz Mączewski, Michał Pawlik
po kliknięciu duże powiększenie (szer. 2400 pikseli)
Uzasadnienie Jury:
Projekt wyróżniony za oryginalność w podejściu do tematu, fantazję i niemal nieskończoną liczbę możliwych interpretacji.
|