Coraz popularniejsza staje się seria publikacji Architect's Journal związana z architekturą w różnych dziedzinach życia - tzw. "Top ten". W dniu dzisiejszym prezentujemy wybrane dziesięć... gier komputerowych, których grafika i architektura zasługują lub zasługiwały przez wiele ostatnich lat na uwagę.
10. Marioland
9.Zamek Wolfenstein
8.Tetris
7. "Architecture Island" w Second Life
6. Dom w Jet Set Willy
5. ''Scumm Bar'' w ''The Secret of Monkey Island''
4. Halo I oraz Halo II
3. "Liberty City" w czwartej części Grand Theft Auto
2. Miasto, Sim City
1. Azeroth w słynnym World of Warcraft
Autorzy tej selekcji jak widać skierowali się tylko do pewnej grupy gier komputerowych. Jednakże już w serii komentarzy widać, że pominięto wiele wspaniałych tytułów (Wipeout, Half Life, serie Unreal Tournament). Wniosek jest na pewno jeden - w wielu, bardzo wielu grach komputerowych architektura budynków, urbanistyka i wnętrza odgrywają ogromną rolę. Cyfrowe światy są tworzone nieraz przez dziesiątki specjalistów w tym architektów. Miliony graczy nawet nie zdaje sobie sprawy, że spacerują w okolicach podobnych do Park Guell czy też Sagrada Familia, a wnętrza danego budynku to czyste Art Nouveau...