Top 10 - Najlepsza architektura gier komputerowych według Architect's Journal

Architect's Journal

29-08-2009  Autor: [KK]   Źródło: Architect's Journal   Kategoria: Wiadomosci ze Świata

Coraz popularniejsza staje się seria publikacji Architect's Journal związana z architekturą w różnych dziedzinach życia - tzw. "Top ten". W dniu dzisiejszym prezentujemy wybrane dziesięć... gier komputerowych, których grafika i architektura zasługują lub zasługiwały przez wiele ostatnich lat na uwagę.

 

 

 

10. Marioland

9.Zamek Wolfenstein

8.Tetris

7. "Architecture Island" w Second Life

6. Dom w Jet Set Willy

5. ''Scumm Bar'' w ''The Secret of Monkey Island''

4. Halo I oraz Halo II

3. "Liberty City" w czwartej części Grand Theft Auto

2. Miasto, Sim City

1. Azeroth w słynnym World of Warcraft

Autorzy tej selekcji jak widać skierowali się tylko do pewnej grupy gier komputerowych. Jednakże już w serii komentarzy widać, że pominięto wiele wspaniałych tytułów (Wipeout, Half Life, serie Unreal Tournament). Wniosek jest na pewno jeden - w wielu, bardzo wielu grach komputerowych architektura budynków, urbanistyka i wnętrza odgrywają ogromną rolę. Cyfrowe światy są tworzone nieraz przez dziesiątki specjalistów w tym architektów. Miliony graczy nawet nie zdaje sobie sprawy, że spacerują w okolicach podobnych do Park Guell czy też Sagrada Familia, a wnętrza danego budynku to czyste Art Nouveau...

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com